VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
A REKLAMAČNÝ PORIADOK
Spoločnosti: Fertucha, s.r.o.,
Sídlom: Pri strelnici 16649/2, Bratislava-Ružinov, 821 04
IČO: 47812745
IČ DPH: SK2024111177
Zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 99407/B
Prevádzkáreň 1: FreshMarket, Rožňavská 1/A, Bratislava, tel: 0901 727 888
Prevádzkáreň 2: Košická 46, Bratislava, tel: 0903 588 451
(ďalšj len Predávajúci)
Všeobecné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky platia pre nákup výrobkov Predávajúceho cez internet, telefonicky alebo FaceBook na internetových stránkach www.fertuchapekaren.sk., prípadne FB stránke Fertucha. Predávajúci je zároveň aj výhradným výrobcom tovaru/výrobkov ponúkaných na uvedených stánkach.
- Kupujúcim je osoba ktorá nakupuje výrobky Predávajúceho za účelom konečnej spotreby, môže to byť fyzická alebo právnická osoba. (ďalej len Kupujúci). Právne vzťahy Predávajúceho a Kupujúceho ktoré nie sú vyslovene upravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, a súvisiacimi právnymi predpismi. Práva Kupupjúceho vo vzťahu k Predávajúcemu vyplývajú zo zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Tieto Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy chce osoba nakupovať tovar a ďalej s ním obchodovať. Za takýmto účelom nákupu platia iné obchodné podmienky, ktoré prípadným záujemcom na vyžiadanie Predávajúci rád poskytne.
- Proces registrácie Kupujúceho, elektronicé objednanie tovaru a uskutočnenie platby za Tovar elektronicky objednaný, ako aj spracovanie osobných údajov Kupujúceho je chránené a zabezpečené.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Ponuku výrobkov/tovarov spoločnosti Fertucha, s.r.o. je možné nájsť na stránkach www.fertucha.sk, a tiez na FB stránke Fertucha.
- Kúpna zmluva vzniká vyplnením a odoslaním objednávkového formuláru Kupujúcim a jeho následným prijaním a potvrdením Predávajúcim. Za okamih vzniku kúpnej zmluvy je okamih odoslania potvrdzujúceho e-mailu zo strany Predávajúceho.
- Objednávka obsahuje: informácie o objednanom tovare, jeho množstve a cene, cene balného, spôsobe úhrady kúpnej ceny, údaje o mieste a spôsobe vyzdvihnutia objednaného tovaru, konktaktné údaje Kupujúceho
- Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých registračných údajov, Predávajúci nezodpovedá za škody ktoré vzniknú v dôsledku chybne alebo nesprávne vyplneného objednávkového formulára. Prijatá elektronická zálohová objednývka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy a je záväzná.
- Ceny uvedené v objednávke sú konečné, teda sú uvedené s DPH, a obsahujú všetky ďalšie poplatky alebo dane, ktoré má Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť.
- Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Ako záručný list slúži nákupný doklad.
Storno objednávky
1. Kupujúci má právo objednávku zrušiť či zmeniť najneskôr 2 pracovné dni (inkl. soboty) pred požadovanou dodávkou tovaru. A to buď telefonicky, smskou (0901 727 888 prevádzka FreshMarket alebo 0903 588 451 prevádzka Košická 46) alebo e-mailom na fertuchapekaren@gmail.com. Pre zrušenie objednávky je nutné uviesť meno, e-mail a telefónne čislo Kupujúceho, datum na ktorý bol tovar objednaný a čislo objednávky.
Platobné podmienky
- Platby sa vykonávajú v EUR v hotovosti alebo platobnou kartou.
- V prípade, že kúpna cena nepresahuje 70 Euro Kupujúci ju zaplatí až pri preberaní tovaru v mieste predaja – a to v hotovosti alebo platobnou kartou akceptovanou na území SR. Ako doklad o platbe vystaví Predávajúci
Kupujúcemu pokladničný blok. - Predávajúci vyžaduje pri objednávke nad 70 EUR platbu v plnej výške vopred. V tomto prípade Kupujúci zaplatí kúpnu cenu elektronicky platobnou kartou akceptovanou na území SR pri objednaní tovaru. V tomto prípade bude Kupujúcemu zaslaná vyúčtovacia faktúra priamo na jeho uvedený e-mail a spolu s tovarom mu bude odovzdaný dodací list.
Dodacie podmienky
- Tovar si Kupujúci môže vyzdvihnúť len osobne na prevádzkach spoločnosti Fertucha, s.r.o., a to konkrétne:
– v objekte FreshMarket, Rožňavská 1/A, Bratislava – Nové Mesto, tel: 0901 727 888
– na Košickej 46, Bratislava – Nivy, tel: 0903 588 451
V objednávkovom formulári si Kupujúci záväzne vyberie miesto vyzdvihnutia tovaru a na tom mieste dodania Predávajúci pre Kupujúceho tovar pripraví na vyzdvihnutie. Vyzdvihnúť si tovar môže len v rámci otváracích hodín jednotlivých prevádzok. - Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povínný skontrolovať správnosť, úplnosť a neporušenosť tovaru. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí alebo závad to ihneď komunikovať predávajúcemu personálu na prevádzke.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
- Termín dodania uvedený v objednávkovom formulári je záväzný pre Predávajúceho a aj pre Kupujúceho. Predávajúci sa zaväzuje že v termíne dodania bude mať tovar pre Kupujúceho pripravený a Kupujúci sa zaväzuje, že si v danom termíne tovar vyzdvihne (tým sa myslí že od určenej hodiny si tovar vyzdvihne v daný deň v rámci otváracích hodín prevádzky – teda ak mal objednaná tovar na 10.00 hod, tak je možné si ho vyzdvihnúť v daný deň do konca otváracích hodín na danej prevádzke).
- V prípade nemožnosti dodržať požadovaný termín dodania zo strany Predávajúceho, je Predávajúci povinný o tejto skutočnosti Kupujúceho bezodkladne telefonicky informovat. V prípade predĺženia doby trvania dodania o viac ako 2 hodiy oproti požadovaného termínu dodania má Kupujúci právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
- V prípade že sa Kupujúci omešká s vyzdvihnutím tovaru o viac ako 3 hodiny, prípade ak si nestihne tovar vyzdvihnúť v rámci dňa na ktorý bol tovar objednaný, informuje bezodkladne Predávajúceho a dohodnú si ďalší najskorší možný termín prevzatia tovaru.
Odstúpenie od zmluvy
- V zmysle ust. § 7 zákona č. 201/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“) má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote doručený list o odstúpení od zmluvy Predávajúcemu.
- Kupujúci však nie je v súlade s ust. § 7 ods. 6 písm. d) odstúpiť od zmluvy, pokiaľ ide o predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze. Keďže všetok tovar ktorý Predávajúci ponúka má trvanlivosť 24 – 72 hod, nie je možné v tomto prípade od zmluvy na základe uvedeného zákona odstúpiť.
Záverečné ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok
- Odoslaním elektornickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s obchodnými podmienkami Predávajúceho a Reklamačným poriadkom.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho
REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Ak tovar vykazuje zjavné chyby, je Kupujúci oprávnený Tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia Predávajúcim alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia Kupujúceho a možnosti Predávajúceho pripraviť správny objednaný tovar v dohodnutej dobe.
- Na dodávaný tovar je Kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 hodín, pri niektorých tovaroch až 72 hodín (trvanlivejšie výrobky, ktoré majú takúto dobu trvanlivosti uvedenú v popise tovaru). Po 24 hodinách (resp. 72 hodiných) právo reklamácie u Kupujúceho zaniká. Kupujúci má právo reklamovať tovar len v prípade, že zaručí podmienky správneho skladovania tovaru – predovšetkým správnej skladovej teploty.
- Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu, resp. v termíne na ktorý mal Kupujúci tovar objednaný.
- Ako záručný doklad slúži pokladničný blok alebo elektronická faktúra ktorú Kupujúci obdržal pri kúpe tovaru. Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený. Oprávnená záručná reklamácie je bezplatná. Pri neoprávnenej reklamnácií je Kupujúci povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením tejto reklamácie.
- Tovar sa reklamuje osobne v mieste predaja, je potrebné aby Kupujúci so sebou priniesol reklamovaný tovar. Osobnej reklamácií môže predchádzať reklamácia telefonická (0901 727 888 prevádzka FreshMarket alebo 0903 588 451 prevádzka Košická 46) alebo e-mailom (na adresu fertuchapekaren@gmail.com), v ktorej Kupujúci co najvýstižnejsie popíše vadu, pre ktorú Tovar reklamuje.
- Za vadu tovaru nemožno považovať zmenu vlastností tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku neprimeranej prepravy, nesprávneho uskadnenia, nedodržaním skladovej teploty pre potraviny, v dôsledku prirodzených zmien materiálov z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokolvek poškodenia Kupujúcim či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
- Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prápadoch v čase potrebnom na odborné posúdenie vady. Predávajúci sa v prípade oprávenej reklamácie dohodne s Kupujúcim na:
a. dodaní náhradného tovaru v rovnakej hodnote v akej bol reklamnovaný tovar
b. na vrátení celkovej kúpnej ceny reklamovaného tovaru.
c. Vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru